fredag 15. mars 2013

slik ser huset ut i dag

 
 
 
Her kommer et par bilder av hvordan huset ser ut (nesten) ferdig:) Vi er veldig fornøyde med huset. Passe stort, men hvis jeg skulle gjort om igjen noe så er det romfordelingen i 2. etasjen....soverommene blir litt små. Og nå som det kommer et barn til så har vi en utfordring med antall soverom per i dag. Det fine er at vi har en kjeller vi skal innrede. Til dess må vi "nøye" oss med tre soverom:) Lillegutt skal uansett sove på rommet vårt de første 4 månedene. Det er iallfall det vi har gjort med de andre to.( Skal skrive et innlegg om mine erfaringer som mor i et eget innlegg.)
 
Altså....huset er fra Mesterhus og heter Kine. Vi har valgt halvvalmet tak, da det ikke er så vanlig, og syntes det passet til et hus på landet. Vinduene er håndlagede og var noe av det vi falt mest for da vi så i huskatalogen.
På fremsiden er en stor veranda med deilig utsikt over Gjøvik og Mjøsa. På siden er det lagt stein på sitteplassen. Det er vi veldig fornøyd med, fordi den trenger lite vedlikehold, tørker fort og holder på varmen. I fjor satt vi opp en liten paviljong slik at vi får mer privatliv. Det føles veldig åpent ut mot veien rundt. Den gjør det også mer lunt, da det kan blåse en del her.
Selv om vi har bodd her i 6 år, er det en del som står igjen å gjøre ute. Garasje...kommer til sommeren:) Og området foran huset og der garasjen skal stå. Gleeeeeeeeeeeeder meg til å få alt på stell. Men det tar noen år å få gjort alt man ønsker. Den tanken har jeg begynt å roe meg med nå. Rom ble ikke bygd på en dag:)
Er det noe dere lurer på, er det bare å spørre:)
 


Ingen kommentarer: